خرید ایرپاد در مشهد

خرید ایرپاد در مشهد ساخته شده در شرکت اپل که یکی از پیشگامان عرصه فناوری و پیشرفت‌های چشمگیر و متداوم در این زمینه است. محصولات تولید شده در این شرکت، هر کدام یک نام ویژه دارند. به‌عنوان مثال گوشی‌های تولید شده در این شرکت را آیفون می‌نامند یا تبلت‌های اپل با اسم آیپد شناخته می‌شوند.
یکی از محصولات تقریبا جدید اهالی کوپرتینو که به‌نحوی جزو لوازم جانبی موبایل محسوب می‌شود، ایرپاد است. این محصول که یک هندزفری بی سیم به‌شمار می‌آید، زمان عرضه به بازار تحول بسیار بزرگی در دنیای فناوری به ‌وجود آورد.

این مطلب را به راهنمای خرید ایرپاد در مشهد و سایر شهرهای ایران اختصاص دادیم تا با دید بهتری برای این کار اقدام کنید.
همچنین به نکات مهمی درباره علت بالا بودن قیمت ایرپاد، خرید هندزفری بلوتوثی (ایرپادها جزو دسته هندزفری بلوتوثی قرار می‌گیرند) و سایر جزئیات مربوطه اشاره کردیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایرپاد چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف مختصر اما جامع از ایرپاد ارائه دهیم، باید بگوییم ایرپادها یک نوع هندزفری بدون سیم یا بی سیم هستند که از تمام محصولات اپل از جمله آیفون، اپل واچ، آی پد و مک بوک پشتیبانی می‌کنند و بدون نیاز به اتصالات سیمی، صدای پخش شده در این وسایل را با بالاترین کیفیت ممکن در گوش شما پخش می‌کنند.
خرید ایرپاد اپل تنها مختص به دارندگان محصولات دیجیتال این شرکت نیست. بلکه کسانی که از گوشی همراه یا دیگر محصولات با سیستم عامل‌های اندروید نیز استفاده می‌کنند، می‌توانند از قابلیت‌های ایرپاد بهره ببرند.
لازم به ذکر است که استفاده از ایرپاد برای وسایلی با سیستم عامل‌های غیرiOS، با محدودیت‌های خاصی از جمله پشتیبانی نکردن از بعضی قابلیت‌های این گجت همراه است.
هنگام خرید ایرپاد در مشهد باید توجه داشته باشید که این هندزفری‌ها به‌دلیل نداشتن سیم برای اتصال به وسیله پخش‌کننده رسانه، به شارژر نیاز دارند.
به‌عبارت دیگر برای استفاده از قابلیت پخش صدا در ایرپاد، باید هر کدام از آن‌ها را در داخل کیس ایرپاد قرار دهید و شارژ این محصولات را با اتصال کیس به پریز برق پر کنید.
ویژگی‌های مختلف ایرپاد
ایرپادها ویژگی‌های مختلف و منحصر به‌فردی دارند که موجب محبوبیت و کاربرد بالای آن‌ها در سراسر دنیا شده است. این ویژگی‌ها همچنین دلیل بالا رفتن قیمت هندزفری بلوتوث اپل هستند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها‌ را ذکر خواهیم کرد:

1. پشتیبانی از آی کلاد

آی کلاد (iCloud) یک فضای ابری پشتیبان از فایل‌های ذخیره شده در سیستم عامل آی او اس است که به کاربران این سیستم عامل اجازه می‌دهد تا با ذخیره فایل‌های خود روی یک سرور دور، از آن‌ها محافظت کنند و همچنین از این فایل‌ها در همه وسایل شخصی با برند اپل استفاده ببرند.
پس از خرید ایرپاد در مشهد هندزفری شما به این فضا متصل شده و شما می‌توانید بدون نیاز به پیچیدگی خاصی تمام دستگاه‌های شخصی خود را که آی کلاد روی آن‌ها نیز نصب است، به ایرپاد متصل کنید.
به‌عبارت دیگر ایرپاد می‌تواند به‌طور همزمان از همه دستگاه‌هایی با سیتم عامل iOS پشتیبانی کرده و به‌صورت خودکار دستگاه در حال پخش را شناسایی کند و به آن متصل شود.

2. اتصال آسان

قبل از خرید ایرپاد و هندزفری بلوتوث باید به این نکته توجه داشته باشید که این مدل هندزفری‌ها چون سیم ندارند به‌وسیله بلوتوث به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شوند. اتصال از طریق بلوتوث در برندهایی به ‌غیر از اپل ممکن است کمی سخت و زمان‌بر باشد.
غول آمریکایی برای حل این مشکل و امکان اتصال آسان ایرپادها به دستگاه‌های در حال پخش رسانه، از تراشه W1 استفاده کرده است.
این موضوع سرعت اتصال و همچنین کیفیت این محصولات را بسیار بالاتر از نمونه‌های مشابه می‌کند. شاید بتوان گفت دلیل بالاتر بودن قیمت ایرپاد به ‌نسبت قیمت هندزفری‌ بلوتوث از سایر برندها نیز، برخورداری از این تراشه است.

3. استفاده راحت

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد در هنگام استفاده از هندزفری بدون سیم با آن مواجه هستند، امکان افتادن و گم شدن این وسیله‌ است. ایرپادهای اپل از این نظر بسیار مطمئن و کارآمد هستند و هنگام قرارگیری در گوش، به‌راحتی از آن جدا نمی‌شوند.
این ویژگی، این هندزفری‌های تمام بی‌سیم را به یک محصول بسیار مناسب برای ورزشکاران و افراد با فعالیت بالا تبدیل کرده است.
جفت شدن کامل ایرپادها در گوش علاوه ‌بر حل مشکل افتادن آن، مانع از درز صدای پخش شده به بیرون می‌شود. به ‌همین خاطر با حفظ حریم شخصی، برای استفاده در محیط‌های شلوغ یک انتخاب بسیار مناسب هستند.

4. برخورداری از هوش مصنوعی

تکنولوژی استفاده شده در ایرپادها پیشرفته است و به آن‌ها اجازه استفاده از هوش مصنوعی را می‌دهد. این محصولات علاوه‌ بر تجهیزاتی از جمله سنسورهای نوری، شتاب سنج، میکروفون و موارد دیگر از دستیار صوتی اپل به‌نام سیری (SIRI) نیز پشتیبانی می‌کنند.
سیری دستیار شخصی اختصاصی اپل است که کاربران محصولات این شرکت می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این دستیار، کاربران می‌توانند از طریق فرامین صوتی، دستور انجام بعضی از کارها را به گجت هوشمند خود بدهند.
اپل در همه محصولات خود از سیری استفاده کرده است. ایرپادها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در زمان خرید ایرپادها سنسور تشخیص صحبت وجود دارد که به ‌وسیله آن می‌توان به سیری متصل شد.
پس از اتصال به این دستیار صوتی می‌توانید دستور پخش یک آهنگ مشخص را به دستگاه صادر کنید یا از آن بخواهید با فرد مورد نظر شما تماس برقرار کند.

5. شارژ طولانی

بالا بودن میزان و زمان نگهداری شارژ نیز، یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت ایرپادها در مقایسه با محصولات دیگر برندها است. اپل ادعا دارد که هر کدام از گوشی‌های این نوع هندزفری بدون سیم، شارژ را تا 5 ساعت پس از استفاده در خود نگه می‌دارند.
شاید به ‌عقیده برخی از افراد 5 ساعت زمان زیادی نباشد، اما بد نیست بدانید که جعبه شارژ این هندزفری‌ها با یک کابل مخصوص به پریز برق متصل می‌شود و با هر مرتبه پر شدن شارژ آن، تا 24 ساعت انرژی الکتریکی را در خود حفظ می‌کند.
به عبارت دیگر کاربران ایرپاد می‌توانند پس از گذشت 5 ساعت استفاده، هر یک از گوشی‌ها را به مدت 15 دقیقه در جعبه شارژ قرار دهند و آن‌ها را برای چند ساعت دیگر قابل استفاده کنند.

انواع مختلف ایرپاد

بسیاری از افراد زمان خرید هندزفری بلوتوث ایرپاد، مدل‌های مختلف آن را یکسان می‌دانند و متوجه تفاوت‌های موجود در این محصولات نیستند.


اپل با معرفی نسل اول این نوع هندزفری و استقبال فراوان کاربران، تصمیم به ساخت نسل‌های بعدی و پیشرفته‌تر کردن قابلیت‌های آن‌ها گرفت. نسل‌های مختلف ایرپاد را که طی زمان‌های متفاوتی رونمایی شدند می‌توان در چند دسته زیر خلاصه کرد:
• ایرپادهای نسل اول که برای نخستین مرتبه در سال 2016 رونمایی شدند. این نسل از ایرپاد که تنها در رنگ سفید تولید می‌شود، برای شارژ شدن از یک کیس با قابلیت اتصال به پورت لاتینگ استفاده می‌کند.
• در سال 2019 اپل نسل جدید از ایرپاد را با عنوان ایرپاد نسل دوم به بازار عرضه کرد که این نوع ایراد سه مدل مختلف دارد. همه مدل‌های ایرپاد نسل دوم تنها به رنگ سفید تولید می‌شوند و به‎‎‎‌خاطر برخورداری از چیپست H، کیفیت و طول عمر باتری بیشتری دارند.
• ایرپادهای نسل سوم به‌دلیل داشتن چیپست H1 در داخل خود، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. نسل سوم این محصولات را می‌توان به دو صورت اتصال به پورت لایتینگ یا از طریق شارژ بی سیم شارژ کرد.
لازم به‌ذکر است این نسل از ایرپاد، کیس یا جعبه شارژ ندارند و باید این جعبه را به‌صورت جدا خریداری کنید.

تفاوت‌ نسل‌های مختلف ایرپاد

نسل‌های مختلف ایرپاد که معمولا با نام ایرپاد، ایرپاد 2 و ایرپاد پرو شناخته می‌شوند در بعضی از ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند که بعضی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

خاصیت ضد آب

ایرپادهای نسل اول و دوم گواهینامه ضد آب ندارند در زمان خرید ایرپاد در مشهد به این موضوع دقت کنید، از همین رو استفاده از آن‌ها در شرایط احتمالی تماس با آب ریسک بالایی دارد. ایرپاد پرو موفق به دریافت گواهی ضد آب شده است.
البته ضد آب بودن این نسل از ایرپاد، به‌ معنی جواز استفاده از آن در استخر یا زیر دوش آب نیست. بلکه این نوع هندزفری در مقابل تعریق بالای بدن یا احتمال تماس با آب مقاومت بیشتری دارد.

سری‌های متفاوت

ظاهر ایرپادهای نسل اول و دوم ثابت است و در آن‌ها امکان استفاده از سری‌های پلاستیکی یا سیلیکونی وجود ندارد. اپل در ساخت نسل جدید ایرپادها سعی کرده است، امکان امتحان و اتصال سری‌های مختلف را برای آسایش بیشتر کاربران به‌وجود آورد.
به همین دلیل کسانی که از ایرپاد پرو استفاده می‌کنند، می‌توانند متناسب با فرم گوش و راحتی آن، سری‌های مختلفی را با جنس سیلیکون یا پلاستیک امتحان کرده و راحت‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند.

سایر تفاوت‌ها

با احتساب دو مورد گفته شده در بالا، می‌توان در مجموع 8 تفاوت عمده را بین ایرپاد پرو و نسل اول و دوم ایرپاد ملاحظه کرد و سایر تفاوت‌ها از قرار زیر هستند:
• بزرگ‌تر بودن صفحه صوتی در ایرپاد پرو و کیفیت بالاتر صدا در آن
• تفاوت ظاهری ایرپاد پرو با دیگر نسل‌های ایرپاد
• وجود داشتن اکولایزر تطبیقی در ایرپاد پرو
• وجود دریچه تنظیم فشار هوا در ایرپاد پرو
• بالاتر بودن قیمت ایرپاد پرو
• فعال بودن سیستم حذف صدای مزاحم در ایرپاد پرو

خرید ایرپاد  در مشهد با قیمت مناسب

بالاتر بودن قیمت ایرپادها، سبب فراهم کردن شرایط فروش نسخه‌های تقلبی آن توسط فروشندگان غیرمعتبر شده است.
تیک رایان یکی از بهترین و معتبرترین فروشندگان لوازم جانبی موبایل از جمله ایرپاد است که هنگام خرید می‌دانید هزینه معقول و عادلانه‌ای بابت خرید هدزفری بلوتوثی اپل پرداخت می‌کنید و از ضمانت اصالت کالا مطمئن هستید.

منبع